Kişisel Gelişim

Odaklanma Nasıl Artar?

odaklanma kitap okumak - Odaklanma Nasıl Artar?

Şimdi sizlere geçenlerde kendimin de keşfettiği ve Barış Özcan’ında videosunu çektiği bir yöntemi ve kendi araştırmalarımı anlatacağım. Odaklanmayı arttırmak için basit bir çok yöntem var. Bu yöntemlerin yaptığınız andan itibaren çok işe yaradığını hissedeceksiniz. Sadece odaklanmayı kolaylaştırmayacak ve kendimizi geliştirmek için bir çok konuda bizlere büyük yardımları olacak. Hem de çok düşük maliyetlerle hadi geçelim.

Kolay Odaklanma Arttırmak

Kitap okuyun. Sesli sesli kitap okuyun. Çok işe yarıyor. Kendimde bunu deneyimledim. Ben bir futbol hakemi olduğumdan maçlarda tam odaklı bir şekilde çıkmam gerekiyor. Bunun için kitap okudum. Çok büyük etkilerini gördüm. Sesli kitap okumak aynı zamanda kısa süreli hafızamıza iyi geliyor. Zaten kitap okuyoruz ama olmuyor demeyin daha çok okuyun bunu günlük 1 – 2 saat yapın o dakikadan itibaren nasıl etkisini göreceksiniz. Sesli okuyabileceğiniz ortamda değilseniz bile sadece dudaklarınızı oynatın buda faydalı olacaktır.

Kitap okurken sıkılmayın. Kitapları okurken yavaş yavaş okuyun nasıl daha kolay anlayacaksanız öyle okuyun yani yavaş okuyun. Başlangıçta dev romanlar değil de daha basit kitaplar okumanızı öneririm. Sessiz okurken karşılaştığım bir sorun vardı iç sesimi susturamıyordum yani odaklanamıyordum. Sonrasında çözümü sesli okuyarak buldum. Gelin bugünde sesli bir şekilde bir kitap okuyalım. Zaten ülkemizde kitap okuma ve bilgi edinme konusunda afrika ülkeleriyle yarışıyor. Hadi biz genç beyinler olarak bunu sırtlayabiliriz. Ayrıca insanın kendini geliştirmesi kadar güzel bir şey yok.

Odaklanmayı arttırmak

Kitap Okuyarak Odaklanma!

Odaklanma Arttırmak İçin Uyku Uyumalısınız

Uyku uyumanız vücudun yorgunluğunu atmasını için birebirdir. İnsan vücudu ne kadar yorgun olursa o kadar çok hata yapar yani odaklanmamız o kadar düşük olur. Bu yüzden uykunuz sakın aksatmayın. Hatta geç saatlere kadar çalışmayın. Benim uyguladığım yöntem şöyle gece 00.00 olmadan uyuyorum sabah ise 09.00’da kalkıyorum. Sebebi hem uykuyu çok sevdiğimden hem de dinlenmek istediğimden. Özellikle ağır işlerde çalışan insanların unutkan olduklarını görürüz çünkü beyinleri olanlara o an onu hatırlatacak gücü sağlayamıyor. Sadece vücut yorgunluğu değil beyin yani kafa yorgunluğu da çok önemlidir. Sevgili Atatürk’ünde dediği gibi sağlam kafa sağla vücutta bulunur.

Odaklanma Nasıl Artar

Odaklanmayı Arttırmak

Ne Yediğinize Dikkat Etmelisiniz

Odaklanmanızı arttırmak için bir çok besin bulunmakta fakat ben bunlarda bahsetmeyeceğim. Öncelikle genelden başlayıp sonrasında özele doğru gideceğim. Güncel hayatımızda sağlıklı az yağlı ve bol proteinli beslenmeliyiz. Hatta spor yapmak insanı zinde tutar hatta birkaç araştırmama göre spor yapmanız beyninizi daha iyi kullanmanızı sağlıyormuş. Ne kadar doğru bilemeyiz… Neyse birazda özele inelim örneğin; yarın çok önemli bir sınavınız mı var. Akşamdan sakın yağlı yemeyin. Ağır yemeklerden kaçının odaklanmanızı bozabilir. Benim gibi alerji ve sindirim sistemi sorunlarınız varsa özellikle yediklerinize dikkat edin. Sınav esnasında hiç istemeyeceğini şeyler başınıza gelebilir bundan öte odaklanmanızı tamamen sıfıra çekebilir.

 

Bu gün sizlere kolay odaklanma arttırma yöntemlerinden bahsettim. Sizlerin de söylemek istediği veya eklemek istediği bir şeyler varsa yorum olarak atmaktan çekinmeyin.

Yazar Hakkında

Umut Ali Alaraş

Merhaba Ben Umut, Türkiye'nin Antalya ilinde yaşıyorum. Futbol hakemliği ve boş zamanlarımda webmasterlik yapıyorum. Aynı zamanda makale yazarlığı yapıyorum. Akdeniz Üniversitesi Mekatronik okumaktaydım.

Bir Yorum Yap